Saturday 16 April 2011

သၾကၤန္ ႏွင္႔ PARADIGM SHIFT

လူေတြရဲ႔ အသက္ရွင္ရပ္တည္မွဳသမိုင္းမွာ ဓေလ႔ထံုးတမ္းေတြက ဘယ္ေရြ႔
ဘယ္မွ်ေလာက္အေရး ပါလဲ။

ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲလို႔ မရႏိုင္၊မၿဖစ္ႏိုင္၊ လက္မခံႏိုင္တဲ႔
ဓေလ႔ထံုးတမ္းအစဥ္အလာေတြ ကမာၻ ေပၚမွာရွိလား။

ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ားက ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲဖို႔လက္မခံႏိုင္ၿပီး၊ ဘယ္ေလာက္အေရ
အတြက္ကၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲ

ဲဖို႔လက္ခံပါသလဲ။ ေၿပာင္းလဲၿဖစ္ခဲ႔ၿပီဆိုရင္ ထည္႔သြင္းစဥ္းစားရမယ္႔
အက်ိဳး နဲ႔အၿပစ္ အဆိုးနဲ႔အေကာင္း

ေနာက္ဆက္တြဲ အက်ိဳးဆက္ေတြ..။



ပုန္ကန္တဲ႔ အေတြးေခၚဆိုတာ ကြ်န္ေတာ္႔အတြက္ ဘယ္တုန္းကတည္းကကပ္ပါလာခဲ႔လည္းမသိဘူး။

သပုန္စိတ္ဓါတ္ဆိုတာ
ကြ်န္ေတာ္႔အတြက္ေမြးရာပါပဲၿဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။အသိေတြတင္းက်ပ္ၿပည္႔ႏွက္

ေနလို႔မ်ားလား.. ဒါလည္းမဟုတ္ႏိုင္ဘူး။ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တိုင္က ဘ၀တကၠသိုလ္မွာ
beginner ဆိုတဲ႔

သတ္မွတ္ခ်က္နဲ႔ အသက္ရွင္သန္ေနရတာ။ အသိဆိုတာ တင္းက်ပ္ၿပည္႔ ေနတယ္လို႔
ရွိမွမရွိတာ။ အသိေတြအတတ္ပညာေတြၿပည္႔ႏွက္ၿပီး ေတာ္ပါၿပီ၊သင္ၾကားမွဳ
နားလည္မွဳ ေတြကိုရပ္လိုက္ပါၿပီလို႔
ေအာ္ဟစ္ေနတဲ႔လူမ်ိဳးေတြထဲမွာကိုယ္ကိုယ္တိုင္မပါဘူးဆိုတာေသခ်ာပါတယ္။



ေလာေလာဆယ္ ၿမန္မာၿပည္ရဲ႔ သၾကၤန္အေၾကာင္းကိုစဥ္းစားၿဖစ္ေနတယ္။ ပုဂံေခတ္က
စခဲ႔တယ္ဆိုၿပီး

တခ်ိဳ႔ မီဒီယာေတြမွာေဖာ္ၿပထားတယ္ဗ်။ သၾကၤန္ဆိုတဲ႔ အဓိပါယ္က
ကူးေၿပာင္းၿခင္းဆိုတဲ႔စကားက

ဆင္းသက္လာတယ္။ႏွစ္ေဟာင္းကုန္လို႔ ႏွစ္သစ္ကိုကူးေၿပာင္းတယ္။ ကူးေၿပာင္းတဲ႔
အခါမွာ ေရနဲ႔

အေဟာင္းေတြကိုေဆးေၾကာတယ္။



သၾကၤန္စာထဲက အတိုင္း ၿဗဟၼာဦးေခါင္းကိုနတ္သမီးေတြကလက္ ေၿပာင္းယူတယ္။
သိၾကားမင္းဆိုတဲ႔ နတ္ဘုရင္က လူေတြအက်ိဳးအတြက္ နတ္ၿပည္ကလူ႔ၿပည္အထိ
ဆင္းလာတယ္။ ေရွးေခတ္တုန္းကေရသဘင္ပြဲဆင္ႏႊဲတယ္။
သေၿပခက္နဲ႔ေရပက္တယ္ယဥ္ေက်းတယ္ ဘုရင္ေတြကိုယ္တိုင္ က်င္းပတဲ႔
ေရသဘင္ပြဲေတာ္.ဒါေတြက ၾကားေနက် ဘာညာကြိကြေပါ႔ဗ်ာ။



သမိုင္းေၾကာင္းအရကိုက်င္းပတဲ႔ ပြဲဆိုတာ
ခုိင္မာတယ္လို႔ထင္တာပဲဗ်။သို႔ေပမယ္႔လည္းပုဂံေခတ္ ထဲကစခဲ႔တယ္

ဆိုတာကေတာ႔ မေသခ်ာပါဘူး။ သမိုင္းပညာရွင္ေဒါက္တာသန္းထြန္းစကားအရ
ပုဂံေခတ္မွာေဘာင္းဘီ၀တ္သလား၊

ပုဆိုး၀တ္သလား ဆိုတာေတာင္ တိတိက်က်မသိႏိုင္ပါဘူး။ ပုဂံေခတ္ကသေၿပခက္နဲ႔
ေရပက္ၾကတယ္ဆိုတာမ်ိဳးလည္း သေၿပခက္ကိုေရွးေဟာင္းသုေတသနက
တူးေဖာ္ၿပီးသက္ေသၿပႏိုင္ ရင္ေကာင္းမွာပါ။ကြ်န္ေတာ္႔လိုကတ္သီးကတ္သတ္
ေကာင္ေတြအတြက္ ဒါမ်ိဳးရွိထားသင္႔တယ္ေလ မဟုတ္ဘူးလား။



လူဆိုတာမ်ိဳးကလည္းတိရိစာၦန္ေတြ
မဟုတ္ေလေတာ႔ဓေလ႔ထံုးတမ္းအစဥ္အလာေတြနဲ႔လံုးေထြး ရစ္ပတ္ၿပီးမွ

ေမြးဖြားတယ္၊ ရွင္သန္ တယ္၊ ၾကီးၿပင္းတယ္၊ ေသဆံုးတယ္။
ၾကီးၾကီးက်ယ္က်ယ္ေတြး တယ္။ တီထြင္ၾကံဆတယ္။

သူမ်ားဆီက ေကာင္းတာ သင္႔ေတာ္တာေတြ႔ရင္ အတုယူတယ္။ဒါေတြ
ဟာလူ႔သမိုင္းရဲ႔တိုးတက္ၿဖစ္တည္ေၿပာင္းလဲမွဳပါ။



Culture လို႔ေၿပာတဲ႔ ဓေလ႔စရိုက္က ပထမအစအဦးမွာ
ေရစီးေၾကာင္းက်ဥ္းက်ဥ္းေလးနဲ႔ စၿပီး။ ရာစုႏွစ္ ေတြၾကာလာတာနဲ႔
အမ်ွက်ယ္ၿပန္႔တဲ႔ၿမစ္ေၾကာင္းၿဖစ္ၿပီး ေနာက္ဆံုးပင္လယ္ေလာက္က်ယ္ေၿပာခဲ႔တာ
ပါ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔၀တ္ဆင္ေနတဲ႔
ပုဆိုးဆိုတာကုလားဆီကလာတယ္။တိုက္ပံုဆိုတာတရုပ္ဆီကပံုစံကူး ခ်တယ္။
ပုဂံေခတ္ေလာက္တုန္းက ၿမန္မာေတြ

ေဘာင္းဘီ၀တ္တဲ႔ ဓေလ႔ရွိဖို႔မ်ားတယ္။ကုလားနဲ႔တရုပ္ ဆီကအတုယူရင္း
ပြဲတက္၀တ္စံုအၿဖစ္ ပုဆိုးတဲ႔ တိုက္ပံုဆိုတာ

ၿဖစ္လာတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ဒီမွ် ေလာက္ေတာ႔သိထားသင္႔ပါတယ္။



သၾကၤန္ဆိုတာကြ်န္ေတာ္တို႔ ကေလးဘ၀အရြယ္ကတည္းက ေပ်ာ္ရႊင္ခဲ႔ရတဲ႔ အခ်ိန္ကာလပါ။ သူမ်ား

ကိုေရစိုေအာင္ပက္မယ္။ ကစားမယ္။ လြတ္လပ္ခြင္႔ဆိုတာကို သၾကၤန္မွာ အၿပည္႔အ၀ရပါတယ္။

ဒါက ေပ်ာ္ရႊင္မွဳသက္သက္ပါ။အေပ်ာ္သက္သက္ဓေလ႔စရိုက္ကို ဒီအတိုင္းခ်ည္းပဲ
သတ္မွတ္ထားလိုက္ရင္

အ၀တ္အစားမ၀တ္ပဲ လမ္းေလွ်ာက္ထြက္ေနတဲ႔မိန္းကေလး အတိုင္း လြန္လြန္က်ဴးက်ဴး၊
မေလွ်ာ္မကန္

တာေတြၿဖစ္ကုန္မွာပါ။ ဒါေၾကာင္႔ ေရွးလူၾကီးေတြက ဘာသာေရး၊လူမွဳေရး ကိုပါ
ထည္႔သြင္းသတ္မွတ္ ပါတယ္။



ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမွာ ဥပုသ္ေစာင္႔၊ တရားထိုင္။ အိမ္တိုင္းမွာ
မုန္႔လုပ္ၿပီး လာသမွ်လူကို စတုဒီသာေကြ်းပါတယ္။

ႏွစ္ေဟာင္းက ႏွစ္သစ္ကိုကူးေၿပာင္းတဲ႔ေနရာမွာ ကုသိုလ္ေကာင္းမွဳ လုပ္ၿပီး
ကူးေၿပာင္းတယ္ ဆိုတဲ႔ အခ်က္ေလးနဲ႔

သၾကၤန္ရဲ႔ အဓိပၸါယ္ဟာ အရမ္းလွပပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္ ရာသီဥတုအရ
က်ားကန္ကန္ေပးထားတဲ႔ အခ်က္ကလည္းေကာင္းပါတယ္။ ၿမန္မာၿပည္ရဲ႔ အပူဆံုးလ
ၿဖစ္တဲ႔ ဧၿပီလမွာ သၾကန္ေရသဘင္ပြဲကို ႏႊဲတယ္ဆိုတာပါပဲ။



ရာသီဥတုပူၿပင္းတဲ႔ အခ်ိန္မွာ လူေတြ ေရကစားၾကတာ လက္ခံႏိုင္တဲ႔ ဓေလ႔ပါ။
ဒါေၾကာင္႔ၿမန္မာၿပည္အေနနဲ႔

ဘာသာေရးအရ၊ လူမွဳေရးအရ ၾကည္႔ရင္ သၾကၤန္ဆိုတာ ေကာင္းပါဧ။္ဗ်ား။



သတိထားမိသေလာက္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ၾကီးၿပင္းလာခဲ႔တဲ႔ ဆယ္စုႏွစ္ ၂
ခုေက်ာ္ကာလမွာ သၾကၤန္ဆိုတာ ေၿပာင္းလဲလာသလိုခံစားရတယ္။အမွန္တကယ္လည္း
အခ်ိန္ကာလမ်ားအၾကားေၿပာင္းလဲခဲ႔ပါတယ္။

ေၿပာင္းလဲေပးတဲ႔ factors ေတြက လူေတြကိုယ္တိုင္ပါ။ သၾကၤန္ဆိုတဲ႔သေဘာတရားအရ
အေပ်ာ္နဲ႔ ကုသိုလ္ ဆိုၿပီး

ပူးတြဲပါ၀င္ပါတယ္။ အေပ်ာ္ဆိုတာ လူတိုင္းေပ်ာ္တတ္ပါတယ္။ ခံစားတတ္ပါတယ္။
ေပ်ာ္ရႊင္မွဳ ဆိုတာ လူမေၿပာနဲ႔ တိရိစာၦန္ေတာင္ခံစားတတ္ပါတယ္။



ေကာင္းမွဳကုသိုလ္ၿပဳၿခင္း ဆိုတဲ႔ သေဘာက လူသားဆန္ပါတယ္။ လူပီသေစတဲ႔ အခ်က္၊
တိရိစာၦန္နဲ႔ လူဆိုတဲ႔သေဘာ

ကြဲၿပားၿခားနားမွဳ အဓိကအခ်က္ၿဖစ္ပါတယ္။ ဗုဒၵဘာသာၿမန္မာလူမ်ိဳးေတြရဲ႔
ႏွစ္သစ္ မွာ ေကာင္းမွဳကုသိုလ္နဲ႔ အစၿပဳၿခင္းဟာ လံုး၀မၿဖစ္မေနလုပ္ရမယ္႔
အလုပ္ပါ။



လူေတြရဲ႔ဓေလ႔စရိုက္ကို လူေတြကပဲေၿပာင္းလဲပါတယ္။ ခ်က္ခ်င္း ၉၀
ဒီဂရီတစ္ဆစ္ခ်ိဳးေၿပာင္းလဲသြား တာမ်ိဳးမဟုတ္ပါဘူး။ ဆယ္စုႏွစ္တခု သမိုင္း၊
ရာစုႏွစ္သမိုင္း..ဒီလိုအခ်ိန္ကာလ ခပ္ၾကာၾကာအၾကား
တၿဖည္းၿဖည္းနဲ႔ေၿပာင္းလဲတတ္တာပါ။



ဥပမာတစ္ခုေလာက္ေၿပာရရင္.. သၾကၤန္မိုး ဆိုတဲ႔ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားကို
ၿမန္မာတိုင္းၾကည္႔ဖူးမွာပါ။

ၿမန္မာၿပည္တစ္ၿပည္လံုးရဲ႔ စိတ္ႏွလံုးကိုညွိဳ႔ယူသြားတဲ႔ ဇာတ္ကားပါ။ မိဘ၊
သားသမီးအစဥ္အဆက္

သၾကၤန္ပြဲေတာ္ကို ဆင္ႏႊဲတယ္၊ အႏုပညာ သီခ်င္းေတြေကာင္းတယ္။ ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္က

သၾကၤန္မွာ ေပ်ာ္ရႊင္ရတာ တန္ဖိုးရွိတယ္။ မေပ်ာ္ရႊင္လိုက္ရဘူး။
မပါ၀င္လိုက္ရဘူးဆိုရင္အခ်ိန္ေတြ

ႏွေမ်ာစရာေကာင္းတယ္။ ဒီလိုမ်ိဳး message ေတြေပးတဲ႔ ဇာတ္ကားပါ။



ကြ်န္ေတာ္႔အေနနဲ႔ဆိုရင္လံုး၀အက်ိဳးရွိတဲ႔ ရုပ္ရွင္ကားမဟုတ္ ပါဘူး။
အေပ်ာ္သက္သက္ကလြဲၿပီး

ရင္ဘတ္ထဲကို ဘာတခုမွ ၀င္မလာခဲ႔လို႔ပါ။ ၾကိဳက္သလိုၿငင္းၾကဗ်ာ။
ၿမန္မာ႔အသံနဲ႔ အၿခားရုပ္သံေတြက

အခါခါလႊင္႔ၿဖစ္ပါတယ္။ လူတိုင္းရဲ႔ ႏွဳတ္ဖ်ားမွာ မရိုးႏိုင္တဲ႔ရုပ္ရွင္ပါ။
ဇာတ္ကားက အႏုပညာအၿမင္

ေလာက္နဲ႔ဆိုရင္ အေတာ္ေကာင္းမွာပါ။ ၿမန္မာေတြရဲ႔ ခ်စ္စရာေကာင္း တဲ႔ဓေလ႔နဲ႔
ေပ်ာ္ရႊင္မွဳ

ကိုေဖာ္ၿပထားေပမယ္႔ တကယ္တမ္းလူေတြ စိတ္ထဲမွာေနရာယူသြားတာ အေပ်ာ္သက္သက္ပါ။



ဒီဥပမာနဲ႔ အဓိကေၿပာခ်င္တာက လူေတြရဲ႔စိတ္ခံစားမွဳကို ဖမ္းယူႏိုင္တဲ႔
မီဒီယာ လိုမ်ဳိး မ်ားေလေလ

လူအမ်ားရဲ႔ ခံစားသိမွဳ trend က ေၿပာင္းလဲသြားႏိုင္ေလေလပါပဲ။ ေနာက္ဆက္တြဲက
အခ်ိန္ၾကာလာတာနဲ႔

အမွ် အေတြးအၿမင္ ဓေလ႔စရိုက္ေတြပါ ေၿပာင္းလဲသြားခဲ႔ပါတယ္။
ဒီလိုရုပ္ရွင္ကား ေတြက လူေတြရဲ႔

mindset ကိုေၿပာင္းတယ္။ ဓေလ႔စရိုက္ကို ၿဖည္းၿဖည္းခ်င္းေၿပာင္းလဲသြားေစတဲ႔
အေၿခခံ factors

ေတြထဲက အခ်က္ေတြၿဖစ္လာပါတယ္။ သၾကၤန္ဆိုတာအေပ်ာ္သက္သက္ပါပဲ၊

ကုသိုလ္ေကာင္းမွဳၿပဳၿခင္းေတြက သိပ္အေရးမပါလွပါဘူး။ ဘီယာအရက္ေသာက္သံုးၿခင္းကို

လူမွဳပတ္ ၀န္းက်င္က တရား၀င္ခြင္႔ၿပဳထားသလို သၾကၤန္မွာ
ေပ်ာ္ဖို႔ပါးဖို႔အဓိကပါပဲ ဆိုတဲ႔

စိတ္ကူးမ်ိဳးေတြ ၿဖစ္လာပါတယ္။



ဒီႏွစ္သၾကၤန္မွာ သီခ်င္းအသစ္အဆန္းေတြမ်ားမ်ားၾကားရတယ္ပါတယ္။ အႏုပညာအရတန္ဖိုးၿဖတ္

ရင္ တန္ဖိုးတစ္ၿပားမွမရွိေသာ၊ လူေတြအတြက္ တန္ဖိုးရွိတဲ႔ message
တခုမွ်မေပးႏိုင္ေသာ သီခ်င္းေတြ၊

အရုပ္ေတြ အသံေတြ အမ်ားၾကီး ထြက္ပါတယ္။ အရက္မူးၿပီးကရင္ အဆင္ေၿပႏိုင္တဲ႔
သီခ်င္းမ်ိဳး၊ ဘာအဓိပၸါယ္မွမထြက္ရင္လည္းၿဖစ္ပါတယ္။





ကြ်န္ေတာ္တို႔ ၿမန္မာလူမ်ဳိးေတြကလည္း ရိုးရာပ်က္မွာ
အလြန္ေၾကာက္ရြ႔ံပါတယ္။ သၾကၤန္မွာ ေရပက္ခံထြက္ၿခင္း၊
ေရပက္ရန္မ႑ပ္ေဆာက္ၿခင္း၊ အရက္၊ ဘီယာ ေဆးလိပ္ ကုမၼဏီမ်ား အတြက္
အၿမတ္၀င္ေငြရေအာင္

တစ္ဖက္တစ္လမ္းမွ ၾကိဳးပမ္းၿခင္းေတြနဲ႔ သၾကၤန္မွာ ပါ၀င္ဆင္ႏြဲၾကပါတယ္။
မိန္းမပ်ိဳမ်ား၊ ကေလးသူငယ္မ်ားပါ

မက်န္ သၾကၤန္မွာ အရက္ေသာက္ၾကၿခင္းဆိုတာတရား၀င္သတ္ မွတ္တဲ႔ ရိုးရာဓေလ႔ ၿဖစ္လာပါၿပီ။



ၿမန္မာၿပည္ကလူမ်ား အားသန္တဲ႔ အလုပ္ဆိုတာ ရိုးရာမပ်က္တဲ႔
အလုပ္မ်ားၿဖစ္မယ္လို႔ထင္ ပါတယ္။

စာဖတ္ၿခင္း ႏိုင္ငံေရးဆိုတဲ႔စကားလံုးကို နားလည္ေအာင္လုပ္ၿခင္း စသည္႔
တို႔ကို ေ၀ရာမဏိ လုပ္ထားတာ ရိုးရာပါ။

သၾကၤန္ဆိုရင္ေတာ႔ မပ်က္မကြက္ေပ်ာ္မယ္ပါးမယ္။ ေငြကုန္မယ္၊ အားအင္ကုန္မယ္။
သၾကၤန္ရဲ႔ တစ္၀က္ေလာက္ပဲ တၿခားအက်ိဳးရွိတဲ႔ေနရာမွာ စိတ္ဓါတ္ခြန္အားေတြ
စိုက္ထုတ္ခဲ႔ၿဖစ္မယ္ဆိုရင္ဗ်ာ……………………………………..။



ရုပ္သံေတြကလည္း သၾကၤန္ကစားတဲ႔လူေတြကို အင္တာဗ်ဴးတယ္။ သၾကၤန္မွာ လူေတြကို
ဘာေၿပာခ်င္ပါသလဲ..။ ဘယ္လိုခံစားရပါသလဲ..ဆိုၿပီး အေထြအထူးေမးခြန္းေတြ
ေမးၾကတယ္။ ေၿဖတဲ႔လူကလည္း ထူးထူးၿခားၿခား

ေၿဖစရာဘာမွမရွိပါဘူး။ ေပ်ာ္ရႊင္ပါေစ ဆိုၿပီးပဲေၿဖၾကပါတယ္။
စိတ္ခံစားမွဳအေနနဲ႔ ေပ်ာ္ရႊင္တယ္ဆိုတာ

ေခြးေတာင္ ေပ်ာ္တဲ႔ ခံစားမွဳကို သိပါတယ္။
ဘာမွလည္းမဟုတ္ပါဘူး။နားလည္တတ္ရင္ သနားဖို႔ေကာင္းပါေၾကာင္း...





လြတ္လပ္စြာ ကြဲလြဲႏိုင္ပါေၾကာင္း



SOE HTET

01:56AM, April 15th

2 comments:

  1. ေျပာတတ္ဘူးကြယ္... ကိုယ္နဲ ့ေတာ့ သိပ္မဆိုင္တာၾကာလွရွိေပါ့

    ReplyDelete
  2. စကားလံုး ေတြသိပ္ၾကီးတယ္

    ReplyDelete